Op 29 april zijn we gestart als test op de afdeling PAAZ. Op 14 mei volgden de afdelingen materniteit en pediatrie. Na deze geslaagde proefperiode kunnen sinds 21 mei ook de patiënten op alle andere afdelingen dit systeem gebruiken.
De ‘patient app’ werkt heel gemakkelijk en gebruiksvriendelijk: via enkele eenvoudige stappen kan de patiënt zelf zijn maaltijdkeuze doorgeven. Zo is er steeds keuze tussen vlees/vis/veggie(roerei) en een variatie aan groenten en aardappelen. De maaltijden in de app zijn aangepast aan het dieet die de patiënt volgt of allergieën waarmee rekening gehouden moet worden.
Hoe werkt het?
Om toegang te hebben tot de C-meal app scant de patiënt de QR-code die in elke patiëntenkamer uithangt en log je in met de unieke patiëntcode die op het identificatiebandje van de patiënt staat. Ofwel surf je naar de patient app via de app/site van Mynexuzhealth, dan hoef je geen code in te geven.
Per maaltijd (ontbijt/middagmaal/avondmaal) kan de patiënt dan zelf keuzes instellen. Indien er niets ingesteld werd, wordt de standaardmaaltijd geleverd. Je kan aanpassingen aanbrengen in de app tot middernacht de dag voordien. Ook voor de partner die blijft slapen op materniteit of de ouder op pediatrie kan een maaltijd besteld worden via de app.
Heeft de patiënt geen smartphone of tablet?
Geen probleem, een familielid of vertrouwenspersoon kan dit ook doorgeven voor de patiënt. De medewerker van de voedingsadministratie blijft overigens langsgaan bij de patiënten die de app niet gebruiken, dit met uitzondering van de afdelingen PAAZ, materniteit en pediatrie.
Een afspraak in het ziekenhuis? Laat steeds je identiteitskaart inlezen via de kiosk of de dienst opname! Nieuwe wetgeving vanaf 1 april 2024!