Aanvraagformulier inzage van het medisch dossier van een overleden familielid

U als familie kan met vele vragen zitten met betrekking tot de behandeling en het overlijden van uw dierbare. Deze vragen kunnen aanleiding geven tot de wens om het patiëntendossier van de overledene in te kijken. Deze inzage is echter beperkt door een aantal regels die door de wet bepaald zijn.

De echtgeno(o)t(e), de partner, de ouders, de kinderen, de broers en zussen, de grootouders en de kleinkinderen die geldige redenen inroepen (bv. vermoeden van een medische fout, opsporen van familiale antecedenten) kunnen een beroepsbeoefenaar aanwijzen (bv. de huisarts van het gezin) die het patiëntendossier van de overledene met de persoonlijke notities inziet.

De beroepsbeoefenaar mag het dossier inkijken en notities nemen. Om een inzage door een beroepsbeoefenaar aan te vragen, moet je zelf contact opnemen met een beroepsbeoefenaar en het onderstaande formulier invullen. Wij nemen dan contact op met de door u aangestelde beroepsbeoefenaar om een afspraak voor inzage te regelen. De kosten die de aangestelde beroepsbeoefenaar aanrekent, zijn voor de aanvrager zelf.

Identiteit van de overleden patiënt

Vul aub je volledige naam in.

Identiteit van de aanvrager

Vul aub je volledige naam in.

Vul hier je mailadres in zodat we kunnen contact opnemen met jou.

Adres

Gevraagde gegevens

Gevraagde gegevens hebben betrekking op 

Identiteit van de beroepsbeoefenaar die je aanstelt om het patiëntendossier in te kijken

Vul hier aub je volledige naam in.

Adres
Liesbeth Van Gelder ombudsdienst

Ombudsdienst

In het ziekenhuis heeft Liesbeth van de Ombudsdienst een bureau op route 186 van maandag tot vrijdag van 8u30 tot 12u. Je kan ook telefonisch contact opnemen via 058 33 34 56 of mailen naar ombudsdienst@azwest.be.

Een afspraak in het ziekenhuis? Laat steeds je identiteitskaart inlezen via de kiosk of de dienst opname! Nieuwe wetgeving vanaf 1 april 2024!