De echtgeno(o)t(e), de partner, de ouders, de kinderen, de broers en zussen, de grootouders en de kleinkinderen die geldige redenen inroepen (bv. vermoeden van een medische fout, opsporen van familiale antecedenten) kunnen een beroepsbeoefenaar aanwijzen (bv. de huisarts van het gezin) die het patiëntendossier van de overledene met de persoonlijke notities inziet.
De beroepsbeoefenaar mag het dossier inkijken en notities nemen. Om een inzage door een beroepsbeoefenaar aan te vragen, moet je zelf contact opnemen met een beroepsbeoefenaar en het onderstaande formulier invullen. Wij nemen dan contact op met de door u aangestelde beroepsbeoefenaar om een afspraak voor inzage te regelen. De kosten die de aangestelde beroepsbeoefenaar aanrekent, zijn voor de aanvrager zelf.
In het ziekenhuis heeft Liesbeth van de Ombudsdienst een bureau op route 186 van maandag tot vrijdag van 8u30 tot 12u. Je kan ook telefonisch contact opnemen via 058 33 34 56 of mailen naar ombudsdienst@azwest.be.
Een afspraak in het ziekenhuis? Laat steeds je identiteitskaart inlezen via de kiosk of de dienst opname! Nieuwe wetgeving vanaf 1 april 2024!