Aanmelden en inschrijven

Voor je consultatie/ingreep/onderzoek/labo/... meld je je steeds aan via de kiosken in de inkomhal. Je vindt ze naast het onthaal. Aanmelden doe je door je identiteitskaart in te geven in één van de kiosken.
Groepsfoto kiosken

Je vindt drie kiosken in de centrale inkomhal, alsook één in de wachtzaal van het dagziekenhuis. Het is van belang dat je je hier aanmeldt voor jouw consultatie zodat we op de hoogte zijn van je aankomst. Er zijn steeds vrijwilligers aanwezig om jou de weg te wijzen en bij te staan.

Hoe werkt de inschrijvingskiosk?

  1. Steek jouw elektronische identiteitskaart of scan de Kids-ID/ISI+-kaart in de automaat. Heb je geen identiteitskaart bij? Selecteer dan deze optie op het beginscherm.
  2. Op het scherm verschijnen jouw persoonsgegevens met de vraag om deze te controleren.
  3. Op het scherm verschijnt de vraag of het om een arbeidsongeval gaat. Indien ja, dan ontvang je een volgnummer en word je doorverwezen naar de balie.
  4. Jouw geplande afspraak verschijnt met de vraag om deze te bevestigen.
  5. Jouw patiënten klevers en ticket met routenummer komen onmiddellijk uit de automaat. Je kan onmiddellijk door naar de vermelde dienst.
  6. Indien bepaalde gegevens niet kloppen wordt je naar één van de loketten gestuurd. Hiervoor krijg je een volgnummer uit de automaat. Op het tv-scherm komt jouw volgnummer wanneer je jouw kan aanmelden aan het loket.
  7. Heb je geen afspraak? Je hebt de optie om je aan te melden voor vrije consultaties, medische beeldvorming, labo/bloedafname of reservatie (dag)opname.
Toech A Zwest LS 20230523 121 min
Toech A Zwest LS 20230523 133 min
Toech A Zwest LS 20230523 136 min

Wat heb je nodig voor je inschrijving?

  • Jouw elektronische identiteitskaart (eID). Voor kinderen een Kids-ID of de ISI+-kaart. Vanaf 1 april 2024 kan je geen terugbetaling meer verkrijgen via je mutualiteit als jouw identiteitskaart niet ingelezen werd!
  • Verwijsbrief van jouw (huis)arts als je daarover beschikt
  • Bij een arbeidsongeval: de naam en adres van de werkgever, van de verzekeringsinstelling van de werkgever en het polis- en dossiernummer van de verzekering.

Praktisch

  • Probeer om een kwartier op voorhand je aan te melden in het ziekenhuis.
  • Ondervind je problemen bij het aanmelden? Aarzel niet om één van onze vrijwilligers of onthaalmedewerkers aan te spreken.
  • Ben je minder mobiel en heb je hulp nodig om bij je afspraak te geraken? Vraag het ons en een collega van transport zal je begeleiden van het onthaal naar je afspraak.

Een afspraak in het ziekenhuis? Laat steeds je identiteitskaart inlezen via de kiosk of de dienst opname! Nieuwe wetgeving vanaf 1 april 2024!