We hopen dat onderstaande informatie je helpt bij je bezoek aan az West. Als je nog andere vragen hebt, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We staan altijd klaar om je te helpen en je verblijf in het ziekenhuis zo aangenaam mogelijk te maken.
Zoek de gewenste arts of het gewenste zorgaanbod door te klikken op 'zoek arts' of 'zoek in zorgaanbod'. Ga naar de pagina van de betreffende arts. Op de artsenpagina vind je de knop 'maak online een afspraak'. Indien deze knop niet beschikbaar is, werkt de arts nog niet met het online afsprakensysteem. Je kan dan steeds telefonisch een afspraak maken. Het telefoonnummer van het secretariaat staat ook vermeld op de pagina van de betreffende arts.
Indien je een afspraak wenst te annuleren, gelieve dit minstens 24 uur op voorhand te doen. Indien dit niet mogelijk is, neem dan telefonisch contact op met het secretariaat van de betreffende arts.
Je kan een afspraak online annuleren via deze link: Patiënt - nexuzhealth.
Bij aankomst in het ziekenhuis, meld je je aan bij de balie. Als je een (nieuwe) elektronische identiteitskaart (eID) hebt, zorg er dan voor dat je deze correct en rechtop invoert in de kaartlezer. Je mag altijd de hulp vragen van onze vrijwilligers of onthaalmedewerkers. Extra info vind je hier.
Voor bloedafname hoeven ambulante patiënten geen afspraak te maken. Je kunt gewoon langskomen tijdens de openingsuren. Zorg ervoor dat je je klevers vooraf haalt bij de kiosken aan het onthaal en meld je dan direct aan bij het labo (route 85). Kom voor een staalafname ten minste 15 minuten voor het sluitingsuur om voldoende tijd te hebben.
Openingsuren:
Om jouw laboresultaten te krijgen, neem je best contact op met jouw behandelende arts. Voor sommige diensten kan je jouw resultaten ook enkele dagen later raadplegen in MyNexuzHealth.
Op piekmomenten kan onze parking vol staan, wat begrijpelijk vervelend kan zijn. We raden aan om ten minste een kwartier op voorhand te komen voor je afspraak. Als onze parking vol is, kun je binnen het half uur gratis vertrekken en een parkeerplek in de buurt zoeken. Ben je minder mobiel en heb je hulp nodig om bij je afspraak te geraken? Kom dan een half uur vroeger, zodat een collega van transport je kan begeleiden van het onthaal naar je afspraak.
Wanneer je de parking verlaat, valideer dan je parkeerticket vooraf bij de betaalautomaat op de parking. Je kan betalen met een bankkaart (Visa en Mastercard worden ook geaccepteerd). Meer info.
Ons routesysteem is ontworpen om jouw bezoek aan ons ziekenhuis zo efficiënt en gemakkelijk mogelijk te maken. Volg deze eenvoudige stappen om je weg te vinden:
Heb je vragen over je ziekenhuisfactuur? Onze dienst boekhouding staat voor je klaar om je te helpen. Je kunt ons op weekdagen bereiken van 08u30 tot 12u00. Bel ons op 058 33 37 68 of stuur een e-mail naar boekhouding@azwest.be. We zijn er om al je vragen te beantwoorden en je te ondersteunen bij eventuele onduidelijkheden.
We hebben een handige prijsramingstool ontwikkeld waarmee je een geschatte kost voor je ziekenhuisopname kunt verkrijgen. Deze raming is gebaseerd op een normaal verloop van je opname zonder complicaties en neemt de vermelde ligduur in acht. De uiteindelijke kost van een ziekenhuisopname hangt af van verschillende factoren die moeilijk vooraf in te schatten zijn. Hierdoor kan de werkelijke prijs enigszins afwijken van de raming. Meer info vind je hier.
Heb je suggesties voor een betere aanpak, een vraag, of wil je een klacht formuleren of een medisch incident aankaarten, dan kan dat via dit webformulier.
Onze baliemedewerker kan voor jou patiëntentransport aanvragen van het onthaal tot aan jouw afspraak. In dit geval raden wij je wel aan om zeker een halfuur op voorhand aanwezig te zijn. Zo hebben we voldoende tijd om dit voor jou te organiseren.
Wist je trouwens dat personen met een andersvalidenkaart gratis kunnen parkeren? Lees er hier meer over.
Als je om de een of andere reden de afspraak niet kan nakomen, contacteer dan telefonisch het secretariaat van de dienst waar je een afspraak hebt. In dat geval zal je behandelend arts beslissen of hij je nog kan zien of er een nieuwe afspraak gemaakt moet worden. Contactgegevens van onze secretariaten vind je onder ons zorgaanbod of bevoegde arts.
Een afspraak in het ziekenhuis? Laat steeds je identiteitskaart inlezen via de kiosk of de dienst opname! Nieuwe wetgeving vanaf 1 april 2024!